Januari 2020

Meer keuze naarmate de productreeks van Hyster Europe wordt uitgebreid

Hyster Europe breidt zijn aanbod voor klanten uit en introduceert een nieuwe serie vorkheftrucks voor algemene toepassingen en magazijntrucks die zijn ontworpen om aan de reële eisen van een brede waaier activiteiten tegemoet te komen.

April 2020

Nieuwe ruimtebesparende Hyster® Fortens™ voor het heffen van 7 en 8 ton

Hyster Europe heeft de serie Fortens™-heftrucks uitgebreid met nieuwe zeer wendbare, ruimtebesparende heftrucks met een capaciteit tot 8 ton.  Tegelijkertijd hebben de heftrucks in de hele H6.0-8.0FT-reeks verschillende belangrijke updates gekregen.

Nieuwe ruimtebesparende heftrucks

Hyster heeft de nieuwe ruimtebesparende modellen H7.0FTS en H7.0FTS9 geïntroduceerd met een laadzwaartepunt van 600 mm en 900 mm en de nieuwe H8.0FTS met een hefcapaciteit van 8 ton en laadzwaartepunt van 600 mm.

“Dankzij het intelligente ontwerp van het contragewicht bieden de drie nieuwe modeluitvoeringen een hoge stabiliteit en dezelfde hefcapaciteit van een standaardheftruck, maar ze zijn tot 327 mm korter", zegt Veronica Grasso, Product Manager voor Hyster Europe. “De nieuwe compacte trucks bieden optimale wendbaarheid voor omgevingen met weinig ruimte.”

"Alle nieuwe ruimtebesparende modellen hebben standaard ook een draaihulpsysteem", vervolgt ze. "Door de vergrendeling in de aandrijfband onder volledige stuurhoeken levert dit mechanisme een minimale interne draaicirkel en zorgt het voor een grotere gangbreedte tot 528 mm."

Voor toepassingen die ruimte moeten optimaliseren, is een enkele aandrijfwieloptie met smal vorkenbord verkrijgbaar. Daarnaast bieden alle heftruckmodellen een keuze aan vermogenopties, transmissies en hydraulische bedieningselementen om aan specifieke toepassingen te voldoen.

Door een hoger contragewicht wordt een korte heftrucklengte behaald.  Voor het zicht zijn de nieuwe compacte trucks voorzien van een standaardachteruitkijkspiegel en bieden ze ook een optionele, op het contragewicht gemonteerde achteruitkijkcamera met LCD-display.

Hoge zichtbaarheid binnen de hele reeks

“De combinatie van de camera en het display biedt optimaal zicht bij achteruitrijden”, zegt Veronica. “Om het zicht te optimaliseren, is het volledige H6.0-80T aanbod uitgerust met twee- en driefasige masten met een ontwerp voor goed zicht.”

De nieuwe mast is uitgerust met een hoger en breder mastraam met zijdelingse cilinders, zodat chauffeurs de vorken en lading optimaal kunnen zien.  Met de nieuwe mast kunnen hefhoogtes tot 6565 mm worden bereikt.

Update Stage V-motor:

De uitgebreide Hyster® H6.0-8.0 truckserie is ook uitgerust met vernieuwde dieselmotoren.  Naast de Kubota 3.8L 55 kW-dieselmotor die voldoet aan de Stage V-norm, is er nu ook een 82 kW-versie die voldoet aan de Stage V-norm voor Europese en gereguleerde markten.  Dit helpt niet alleen bij het reguleren van de uitstoot, maar kan ook een hogere rij- en hijssnelheid bieden, in vergelijking met de vorige 78 kW-motor.

In niet-gereguleerde landen is naast de huidige niet-gecertificeerde mechanische Kubota-dieselmotor van 3.6L 62 kW nu ook een niet-gecertificeerde Kubota 3.8L 82 kW-versie beschikbaar.

LPG-motoren zijn ook in het aanbod voor alle markten beschikbaar.

Wij kunnen u helpen om de juiste oplossing te vinden

Praat met onze industrie-experts

Contact met ons opnemen